ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין מתייצב לצד "שוברים שתיקה" ו"בצלם"

ישראל פריי 1 Comment on ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין מתייצב לצד "שוברים שתיקה" ו"בצלם"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הסערה וההוקעה הציבורית הנרחבת את ארגוני זכויות האדם מהשמאל, המוציאים דיבת לוחמי צה"ל רעה בחו"ל, נתקלת במי שמסרב להצטרף למקהלת המגנים, ואף מביע תמיכה מפתיעה בארגונים אלה.

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין כתב הערב בדף הפייסבוק שלו: "המתקפה על 'שוברים שתיקה' היא התחלה של קמפיין הסתה מדאיג. לא חייבים לאהוב אותם אבל הם חלק חשוב מאוד בכל שלטון דמוקרטי וחלק חשוב מעוצמתו"

דיסקין הוסיף: "הם מספקים מראה נוספת חשובה ביותר לפעילותנו. גם אם הם מרגיזים, גם אם הם לא פעם לא מדייקים או עושים את מלאכתם לא תמיד נאמנה מבחינה מקצועית – עדיין תרומתם חשובה מאוד ועוזרת לשמור על הערנות הנדרשת בסוגיות אנושיות רגישות ביותר. המתקפה המתלהמת והפופוליסטית עליהם של גורמים פוליטיים שונים מיותרת לחלוטין. לא חייבים לאהוב אותם אבל הם חלק חשוב מאוד בכל שלטון דמוקרטי וחלק חשוב מעוצמתו".

ראש השב"כ הדגיש כי באופן אישי הוא לא אוהד את פעילות הארגונים: "לא כי הם 'שוברים שתיקה' – אני לא אוהב את פעילותם בחו"ל ואת העובדה שאינם מסתפקים במערכת המשפט והביקורת במדינת ישראל שלמיטב הכרתי ושיפוטי מטפלים ברצינות רבה בדרך כלל כשמגיעה אליהם עדות או תלונה. אני גם לא אוהב את 'הוועד הציבורי נגד עינויים' ולא משתגע על 'בצלם', ואני לא אוהב כל כך עיתונאים שלא אוהבים את המדינה שלהם".

"אנחנו מדינה שנמצאת במציאות מאוד מורכבת של לחימה בטרור לאורך שנים ארוכות המחייבת אותנו להפעיל כוחות ביטחון רבים בתוך אוכלוסייה אזרחית. אנחנו גם מדינה ששולטת ביהודה ושומרון על עם אחר ומפעילה שם מערכות דין שונות לאזרחים ישראלים ולתושבי האזור הפלסטינים. על כן ברור כי במצב כה מורכב, כאשר צה"ל הוא הריבון בשטח והוא שולט על אוכלוסייה אזרחית שאין לה זכויות אזרחיות שוות הכפופה למערכת דין שונה, טוב שיש עיתונאים וטוב שיש ארגונים לא ממשלתיים המפקחים על הפעילות של גופי הביטחון השונים הפועלים בשטח".



1 תגובות

מיין תגובות